Την Τρίτη 13-02-2024 η Β' τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος – ΚΠΙΣΝ με σκοπό την περιήγηση στον κόσμο της τέχνης και του πολιτισμού.
Τα παιδιά θαύμασαν την εντυπωσιακή αρχιτεκτονική του κτηρίου και αφιέρωσαν χρόνο για να εξερευνήσουν τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους (Πάρκο Σταύρος Νιάρχος).
Κάθε επίσκεψη στο Κέντρο ανοίγει νέους ορίζοντες στους μαθητές, τους ενθαρρύνει να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους, να εμπνευστούν από την ποικιλία των εκθέσεων και να απολαύσουν τον περίπατό τους σε ένα από τα μεγαλύτερα σημεία πράσινου στην Αθήνα.
Την Τρίτη 13-02-2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας.
Οι μαθητές/τριες καθοδηγήθηκαν από ξεναγούς στην περιήγησή τους στους χώρους του μουσείου, όπου θαύμασαν αντιπροσωπευτικά δείγματα τέχνης της αρχαϊκής και κλασικής εποχής και εντυπωσιάστηκαν από τη μοντέρνα αρχιτεκτονική του μουσείου, την ανεμπόδιστη θέα στον ιερό βράχο της Ακρόπολης και τα ξεχωριστά εκθέματα.
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι Καρυάτιδες έκλεψαν τις εντυπώσεις. Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε στους μαθητές/τριες η κενή θέση που περιμένει την ξενιτεμένη στο Βρετανικό Μουσείο Καρυάτιδα.
Ακροκέραμα, αγγεία, το άγαλμα της Νίκης, το άγαλμα του Παπποσιληνού με μικρό Διόνυσο, αμφορείς, ανάγλυφες μαρμάρινες πλάκες, ειδώλια και τα ευρήματα από τον Παρθενώνα τράβηξαν την προσοχή των παιδιών και βοήθησαν στην αναγνώριση και κατανόηση της πολιτισμικής προσφοράς των αρχαίων Αθηναίων.
Τα παιδιά δήλωσαν ότι αποτέλεσε μία πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία, η οποία θα τους μείνει αξέχαστη.
Τη Δευτέρα 12-02-2024 οι μαθητές της Β’ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν εξ αποστάσεως επίσκεψη με ζωντανή ξενάγηση στον ανιχνευτή ATLAS στο CERN - Ευρωπαϊκό Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών.
Η ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του ATLAS πραγματοποιήθηκε από Έλληνες επιστήμονες εργαζόμενους στο ερευνητικό κέντρο, μέσω διαδικτυακής σύγχρονης σύνδεσης.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις εγκαταστάσεις ενός τεχνολογικά υπερσύγχρονου ερευνητικού κέντρου, να ενημερωθούν για τα πειράματα που διεξάγονται στον χώρο και τα αποτελέσματά τους στην εξέλιξη των επιστημών και της τεχνολογίας, καθώς και την αξιοποίηση τους σε εφαρμογές της καθημερινής ζωής.
Αντίστοιχη δράση θα υλοποιηθεί την Πέμπτη 15-02-2024 και τη Δευτέρα 26-02-2024 για τους μαθητές της Γ’ τάξης.
Με αφορμή την έξαρση των περιστατικών έμφυλης βίας πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ενημέρωση-συζήτηση για τα έμφυλα στερεότυπα την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024.
Με την εισήγηση της κας Ειρήνης Μάρη, στελέχους του ΚΕΘΙ, Ψυχολόγου και Ειδικής σε θέματα συμβουλευτικής με την οπτική του φύλου, εγκαινιάστηκε η συνεργασία του σχολείου μας με το ΚΕΘΙ (Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας).
Η κα Μάρη ενημέρωσε και συζήτησε με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας το επίκαιρο θέμα της έμφυλης βίας και των έμφυλων στερεοτύπων τονίζοντας πόσο περιορίζουν την ελευθερία όλων μας.
Ευχαριστούμε θερμά την κα Μάρη για την αγαστή συνεργασία.
Την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024, οι μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων στο πλαίσιο των μαθημάτων Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής και Ιστορίας. Οι ξεναγοί της Βουλής πληροφόρησαν τους μαθητές σχετικά με την ιστορία του κτιρίου, που χρησιμοποιήθηκε αρχικά ως παλάτι των βασιλέων της Ελλάδας, έπειτα ως προσωρινό κατάλυμα των προσφύγων μετά τη Μικρασιατική καταστροφή και τελικά ως Βουλή των Ελλήνων.
Στη συνέχεια, οι μαθητές εισήλθαν στην Αίθουσα της Ολομέλειας, κάθισαν στα έδρανα των βουλευτών και ενημερώθηκαν για τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της Βουλής και για τις βασικές αρχές και αξίες του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Η περιήγηση στη Βουλή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στην αίθουσα «Τροπαίων και Υπασπιστών», στον πρώτο όροφο του Μεγάρου της Βουλής όπου φιλοξενείται η Ιστορική και Εικαστική Έκθεση «Αντικρίζοντας την Ελευθερία στη Βουλή των Ελλήνων δύο αιώνες μετά» αφιερωμένη στον Φιλελληνισμό και στον Απελευθερωτικό Αγώνα του 1821.
Η ασφαλής χρήση του διαδικτύου στο πλαίσιο της οικογένειας και του σχολείου συνιστά ένα θέμα που κεντρίζει το ενδιαφέρον γονέων και εκπαιδευτικών. Ένα θέμα που με ιδιαίτερη ευαισθησία και γνώση παρουσίασε τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024 σε διαδικτυακή συνάντηση ο Δρ. Μιχάλης Γκατζώνης, Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ) Ιατρικής Σχολής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Στην συζήτηση με τους γονείς και εκπαιδευτικούς, επιλύθηκαν απορίες και προτάθηκαν λύσεις αναφορικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Γκατζώνη για την εμπεριστατωμένη και επικαιροποιημένη εισήγησή του, καθώς και τον πολύτιμο χρόνο που μας αφιέρωσε.
Ευελπιστούμε σε νέα συνεργασία.
Σας προσκαλούμε την Τετάρτη, 7/2/2024 και ώρα 5:00-6:00 μμ στη διαδικτυακή ενημέρωση των γονέων με θέμα:
«Καταρρίπτοντας τα έμφυλα στερεότυπα στην οικογένεια»
Ομιλήτρια: κα Ειρήνη Μάρη, στέλεχος του ΚΕΘΙ, Ψυχολόγος, Ειδική σε θέματα συμβουλευτικής με την οπτική του φύλου.
Ο σύνδεσμος της εκδήλωσης είναι:
https://minedu-secondary2.webex.com/meet/kchazapi
Θα μας τιμήσετε με την παρουσία σας.
Ο Διευθυντής
Δρ. Αριστοτέλης Βαρελάς
Το σχολείο μας σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης του Δήμου Γλυφάδας και την Ένωση Γονέων Γλυφάδας υλοποίησε το πρόγραμμα ΕΦΗΒΕΙΑ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ που σχεδίασε και υλοποίησε η κ. Καραντάνα Ελευθερία, Κοιν. Ανθρ.- Ψυχοθεραπεύτρια- Επιστημονικό Στέλεχος του Κέντρου και στα πέντε τμήματα της Β΄ τάξης.
Σε επτά διαδοχικές συναντήσεις από το Νοέμβριο έως τον Ιανουάριο, τα παιδιά μέσα από ομάδες δούλεψαν θέματα εφηβείας, όπως αλλαγές που βιώνουν, αξίες που τους επηρεάζουν, σχέσεις με τους συνομήλικους, επιρροές που δέχονται και τέλος εξαρτήσεις που τους αφορούν και δεξιότητες που χρειάζονται έτσι ώστε να έχουν μια ζωή με νόημα και στόχους.
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, όταν ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα, αποτύπωσαν την αξιολόγησή τους ως εξής
Παρακαλώ πολύ ενημερωθείτε για τις προϋποθέσεις διεκδίκησης υποτροφίας από το μη κερδοσκοπικό Ίδρυμα Υποτροφιών Μιχαήλ Λάσκαρη για την εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας εδώ.