foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Καλώς ήρθατε στην ιστοσελίδα του 4ου Γυμνάσιου Γλυφάδας. Από την ιστοσελίδα μας μπορείτε να ενημερώνεστε για ό,τι συμβαίνει στο σχολείο μας. Διαβάστε ανακοινώσεις, βρείτε πληροφορίες για το σχολείο, δείτε τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου, το ωρολόγιο πρόγραμμα, το ωράριο διδασκαλίας, τις ώρες ενημέρωσης γονέων για την επίδοση των μαθητών και διάφορα άλλα θέματα που αφορούν τη λειτουργία του 4ου Γυμνάσιου Γλυφάδας. Ενημερωθείτε για δραστηριότητες, καλλιτεχνικά δρώμενα, καινοτόμα προγράμματα, εκδρομές και άλλα πολλά! Δείτε επίσης εργασίες των μαθητών, αλλά και εκπαιδευτικό υλικό από τους καθηγητές του σχολείου μας. Καλή πλοήγηση!

4ο Γυμνάσιο Γλυφάδας

Πηνελόπη Δέλτα

ΠΛΑΙΣΙΟ   ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ  ΣΧΟΛΙΚΗΣ  ΖΩΗΣ

  Α .  ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

  Το σχολείο λειτουργεί 8:15 π.μ- 14:10 μ.μ σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα. Οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται έγκαιρα στο χώρο του σχολείου (10-15 λεπτά πριν την έναρξη των μαθημάτων) και μετά την πρωινή συγκέντρωση και προσευχή στο προαύλιο τηρώντας πάντα τις οδηγίες των καθηγητών να προσέρχονται με ησυχία και τάξη στο τμήμα τους. Εάν κάποιος μαθητής προσέλθει με καθυστέρηση (χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος και η αντίστοιχη ενημέρωση του σχολείου τηλεφωνικά ή μέσω mail) και δε γίνει δεκτός στο μάθημα , παίρνει απουσία και αφού περάσει πρώτα από το γραφείο της διεύθυνσης παραμένει στο χώρο δίπλα στο γραφείο των εκπαιδευτικών ή στο προαύλιο. Επειδή η πρωινή καθυστέρηση στην προσέλευση των μαθητών δημιουργεί πρόβλημα στη λειτουργία του σχολείου και στη συγκέντρωση απουσιών για το μαθητή, οι κηδεμόνες των μαθητών που ενδεχομένως απουσιάζουν συστηματικά την πρώτη ώρα ενημερώνονται από τους υπεύθυνους καθηγητές των τμημάτων.

   Μετά το τέλος των μαθημάτων κάθε ημέρας το σχολείο κλείνει και οι μαθητές δεν πρέπει να παραμένουν στο χώρο του ή να συνωστίζονται έξω από το σχολείο. Εφόσον για κάποιο λόγο έχει προγραμματιστεί το σχολείο να σχολάσει νωρίτερα, οι μαθητές και οι γονείς θα ειδοποιούνται από την προηγούμενη ημέρα με γραπτή ανακοίνωση στα mail που έχουν δηλώσει ή με προφορική ενημέρωση των μαθητών την προηγούμενη ημέρα στο σχολείο.

  Σε περίπτωση έκτακτης απουσίας συναδέλφου την ίδια ημέρα και, εάν υπάρχει η δυνατότητα αναδιαμόρφωσης του ωρολογίου προγράμματος της μέρας αυτής, θα αποστέλλεται σχετικό ενημερωτικό μήνυμα στο email που έχετε δηλώσει (για αυτό πρέπει και να το ελέγχετε καθημερινά και όσοι δεν έχετε να δημιουργήσετε άμεσα) ή θα ενημερώνεστε τηλεφωνικά για το εάν τα παιδιά σας θα σχολάσουν νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα .

  Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου οι πόρτες του προαυλίου παραμένουν κλειστές(2368/Γ2/9-1-07 εγκύκλιος ΥΠΑΙΘ) και οι μαθητές δεν επιτρέπεται να βγαίνουν έξω από το σχολείο και κυρίως δεν επιτρέπεται να πηδούν για κανένα λόγο από τα κάγκελα. Οι μαθητές δεν φεύγουν από το σχολείο σε καμία περίπτωση χωρίς την άδειά του γονέα και της διεύθυνσης.

  Εάν κάποιος μαθητής/τρια επιθυμεί είτε λόγω ασθένειας, είτε για κάποιο προσωπικό του/της λόγο να φύγει από το σχολείο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, πρέπει ο γονιός του να έρθει να τον/την πάρει από το σχολείο ή να δώσει τηλεφωνική έγκριση στη διεύθυνση να φύγει μόνος/η του. Ο μαθητής κατεβαίνει προσεκτικά αρχικά στον εξωτερικό χώρο (έξω από το κυλικείο) και τον συνοδεύει τηρώντας τις αναγκαίες αποστάσεις –και όχι δίπλα του-άλλος μαθητής ο οποίος ενημερώνει τη διεύθυνση ή τους καθηγητές που βρίσκονται στο γραφείο για να επιληφθούν άμεσα μεταφέροντάς τον σε συγκεκριμένο χώρο και να τηλεφωνήσουν στους γονείς του.

   Οι σχολικοί περίπατοι, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, οι εκδρομές, τα εκπαιδευτικά προγράμματα σε μουσεία και πολιτιστικά κέντρα και οι διάφορες εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου αλλά μακριά από το χώρο του, αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και επομένως η συμμετοχή των μαθητών σε αυτά είναι υποχρεωτική. Ωστόσο για τη συμμετοχή τους είναι απαραίτητη η άδεια και η συγκατάθεση του γονέα, η οποία δίνεται με την υπογραφή της σχετικής δήλωσης η οποία χορηγείται κάθε φορά από το σχολείο στους μαθητές. Φυσικά οι εκδηλώσεις αυτές θα πραγματοποιηθούν, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

   Για την άμεση και πολλές φορές επείγουσα ανάγκη επικοινωνίας με τους γονείς είναι απαραίτητο το σχολείο να έχει τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας των μαθητών και των κηδεμόνων. Για το λόγο αυτό, αν υπάρχουν οιεσδήποτε αλλαγές σε στοιχεία επικοινωνίας, θα πρέπει οι γονείς της να έρθουν στο σχολείο, για να συμπληρώσουν-τροποποιήσουν τα απαραίτητα στοιχεία στο ατομικό δελτίο του μαθητή .

   Ιδιαίτερα οι αλλοδαποί μαθητές καλό είναι να καταθέσουν στο σχολείο πρόσφατα πιστοποιητικά (γέννησης ή οικογενειακής κατάστασης) έτσι ώστε να αποφεύγονται λάθη στην καταχώρηση των στοιχείων τους στα ατομικά δελτία και στους απολυτηρίους τίτλους.

   Τα απαραίτητα στοιχεία για την επικοινωνία των γονέων με το σχολείο βρίσκονται στην αρχή αυτού του εντύπου. Οι γονείς μπορούν να επικοινωνούν με το σχολείο και τους καθηγητές, όταν παραστεί ανάγκη και προκύπτει οποιοδήποτε θέμα ή πρόβλημα κατά τη διάρκεια των ωρών λειτουργίας του. Ιδιαίτερα χρήσιμο μάλιστα θα είναι να ενημερώνουν τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος του παιδιού τους. Οι καθηγητές του σχολείου μας θα ενημερώνουν τους γονείς σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες, για τις οποίες θα σας ενημερώσει το σχολείο με σχετικό έντυπο .(αναμένονται και εδώ σχετικές οδηγίες του Υπουργείου)

  Οι γονείς έχουν υποχρέωση να ενημερώνουν το σχολείο για κάθε σοβαρό ζήτημα (υγείας, οικογενειακό ή άλλο ) που αντιμετωπίζουν οι μαθητές προκειμένου να διασφαλιστεί καλύτερα η φροντίδα και προστασία τους στα πλαίσια λειτουργίας του σχολείου. Ιδιαίτερα οι γονείς μαθητών οι οποίοι βρίσκονται σε διάσταση ή είναι διαζευγμένοι και ο ένας από τους δύο δεν ασκεί την επιμέλεια τους θα πρέπει να ενημερώνουν για το θέμα αυτό τη διεύθυνση του σχολείου. Επιπλέον δεν πρέπει να αμελούν να ενημερώνουν το σχολείο τηλεφωνικά (την προηγούμενη ή και το πρωί της ίδιας ημέρας) για την απουσία του παιδιού τους από το σχολείο, το διάστημα και το λόγο αυτής της απουσίας. Με τον τρόπο αυτό και οι δύο πλευρές- γονείς και σχολείο- είναι ενήμερες και τα παιδιά περισσότερο προστατευμένα.

  Μέσα στο σχολικό περιβάλλον οι μαθητές οφείλουν να σέβονται τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους, να έχουν ευγενική συμπεριφορά, να μην διαπληκτίζονται μεταξύ τους και να μη χειροδικούν. Δεν επιτρέπεται ο εκφοβισμός και η εκδήλωση κάθε μορφής βίας ανάμεσα στα μέλη της σχολικής μας κοινότητας .

  Επιπλέον, οι μαθητές πρέπει να παρακολουθούν τα μαθήματα τους με σοβαρότητα και επιμέλεια και να φροντίζουν για τη διατήρηση ησυχίας και ηρεμίας στην τάξη, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται παιδαγωγικό και ποιοτικό κλίμα.

  Οι μαθητές θα πρέπει να τηρούν τους κανόνες  ατομικής υγιεινής και να έχουν ευπρεπή και ανεπιτήδευτη εμφάνιση, που να ταιριάζει στην ηλικία τους και το σχολικό περιβάλλον. Επίσης είναι καλό να μην υιοθετούν στο ντύσιμο και τη συνολική παρουσία τους εκκεντρικότητες, για να μην προκαλούν με τον τρόπο αυτό τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 Δεν επιτρέπεται οι μαθητές να βγαίνουν έξω από την αίθουσα κατά τη διάρκεια του μαθήματος χωρίς την άδεια του καθηγητή τους και χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος και ασφαλώς δεν επιτρέπεται-αποτελεί μάλιστα σοβαρότατο παράπτωμα- να φεύγουν από το σχολείο χωρίς να ενημερώσουν κανέναν πηδώντας από τα κάγκελα του προαυλίου. Ο μαθητής που αποβάλλεται από τον καθηγητή κατά την ώρα του μαθήματος (ωριαία απομάκρυνση ή καθυστερημένη προσέλευση) είναι υποχρεωμένος να προσέλθει άμεσα στη διεύθυνση του σχολείου, να το αναφέρει και να παραμείνει στο χώρο της εισόδου του γραφείου των καθηγητών καθόλη της διάρκειας της ώρας μέχρι να κατέβει ο καθηγητής που τον απέβαλε και να γίνουν οι απαραίτητες παιδαγωγικές συζητήσεις.

  Το κενό σε ώρα μαθήματος που δημιουργείται από την έκτακτη απουσία καθηγητή μπορεί να αναπληρωθεί από άλλον με την απασχόληση του Τμήματος στην αίθουσα ή στο προαύλιο και πάντως με την εποπτεία καθηγητών. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να προκύψει- εφόσον είναι δυνατόν-έκτακτη αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και μετά από την ενημέρωση των κηδεμόνων στο mail ή στο τηλέφωνο επικοινωνίας ,που έχουν δηλώσει , οι μαθητές να σχολάσουν νωρίτερα.

  Οι μαθητές ψωνίζουν από το κυλικείο του σχολείου κατά τη διάρκεια του διαλείμματος και σε καμία περίπτωση την ώρα του μαθήματος. Οφείλουν να συμπεριφέρονται πολιτισμένα στο χώρο του, να μη φωνάζουν, να μη σπρώχνονται και να σέβονται τη σειρά προτεραιότητας και φυσικά τις αποστάσεις στα πλαίσια των προληπτικών μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας .

  Όταν χτυπά το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται έγκαιρα στο χώρο πρωινής συγκέντρωσης και  μετά στην αίθουσα διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται να μπαίνουν μετά τον καθηγητή τους και να διακόπτουν το μάθημα, εξαιτίας της καθυστέρησής τους. Επίσης δεν πρέπει να φέρνουν τρόφιμα ή αναψυκτικά μέσα στην αίθουσα μετά το τέλος του διαλείμματος.

  Οι μαθητές πρέπει να προστατεύουν τους εαυτούς τους από κάθε κίνδυνο και κυρίως να μην ανεβαίνουν στα παράθυρα του σχολείου καθώς και στα κάγκελα των διαδρόμων και του κλιμακοστασίου.

  Επίσης, όταν οι μαθητές βρίσκονται στο προαύλιο του Γυμνασίου, δεν πρέπει να μιλούν με εξωσχολικά άτομα. Στο χώρο του προαυλίου μπορούν να παίζουν (ποδόσφαιρο, μπάσκετ κλπ) μόνο με την άδεια των καθηγητών Φυσικής Αγωγής και την επίβλεψή τους.

  Οι μαθητές οφείλουν να διατηρούν καθαρό το σχολικό χώρο, να μην πετούν σκουπίδια και να μη λερώνουν τους τοίχους. Η αναγραφή συνθημάτων, συμβόλων, άσεμνων λέξεων ή φράσεων στους τοίχους του σχολείου δημιουργεί ένα περιβάλλον αντιαισθητικό, που μας προσβάλλει όλους. Είναι υποχρέωση των μαθητών να μην καταστρέφουν την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου τους (πόρτες, παράθυρα, πίνακες, κουρτίνες, θρανία, καρέκλες κ.λ.π), να δείχνουν σεβασμό στο σχολικό περιβάλλον να το προστατεύουν και να το φροντίζουν με υπευθυνότητα και ωριμότητα αφού αποτελεί  το «δεύτερο σπίτι τους». Η φθορά της σχολικής περιουσίας, ιδίως όταν γίνεται σκόπιμα, αποτελεί αντικοινωνική συμπεριφορά και υποβαθμίζει την ποιότητα της σχολικής ζωής. Κάθε μαθητής οφείλει με προσωπική του ευθύνη να διατηρεί καθαρά τους εξωτερικούς χώρους ,την αίθουσα, το θρανίο και την καρέκλα του και να αναλαμβάνει το κόστος για την αποκατάσταση κάθε ζημιάς που ο ίδιος ενδεχομένως θα προκαλέσει. Για τις ζημιές που γίνονται στις αίθουσες και για τις οποίες κανένας μαθητής δεν αναλαμβάνει την ευθύνη, το κόστος της επισκευής θα μοιράζονται όλοι οι μαθητές του Τμήματος. Εάν προκληθεί ζημιά, την ώρα που οι μαθητές αλλάζουν αίθουσες (ξενόγλωσσα τμήματα, διδασκαλία σε αίθουσες με διαδραστικούς πίνακες, αίθουσα εκδηλώσεων) οφείλουν να το αναφέρουν αμέσως στον διδάσκοντα καθηγητή , στον υπεύθυνο του Τμήματος και στη διεύθυνση του σχολείου, για να βρεθεί εκείνος που ευθύνεται για αυτή τη ζημιά.

  Δεν επιτρέπεται η κατοχή και η χρήση των κινητών τηλεφώνων στο σχολείο η οποία άλλωστε μπορεί και να  έχει απρόβλεπτες και επικίνδυνες συνέπειες. Η ανάγκη για επικοινωνία καλύπτεται επαρκώς με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει το σχολείο, ενώ οι μαθητές θα πρέπει-αν το κρίνουν απαραίτητο οι γονείς τους- να είναι εφοδιασμένοι με τηλεκάρτα για το καρτοτηλέφωνο του σχολείου σε περίπτωση που παραστεί  ανάγκη επικοινωνίας ή να ζητήσουν από εμάς να σας καλέσουμε από το τηλέφωνο του σχολείου. Στην εξαιρετική περίπτωση και πάντως- μετά από την σύμφωνη γνώμη του κηδεμόνα- που ο μαθητής έχει στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο είναι υποχρεωμένος να το έχει απενεργοποιημένο και μέσα στην τσάντα του κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου και θα το ενεργοποιεί μετά το σχόλασμα. Επίσης δεν επιτρέπεται η κατοχή και χρήση οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής (tablets, computers, mp3 ή mp4 players κ.α), συσκευής δηλαδή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας, βίντεο και ήχου, εντός του σχολικού χώρου και σε ώρα λειτουργίας του σχολείου και η καταγραφή ήχου ή εικόνας εκπαιδευτικού ή άλλου μαθητή βλ.(Φ.25/103373/Δ1/22-6-18 σχετικό έγγραφο του ΥΠΑΙΘ). Οι μαθητές, επίσης, δεν επιτρέπεται να έχουν μαζί τους αντικείμενα άσχετα με το σχολείο και τα μαθήματά τους. 

  Απαγορεύεται το κάπνισμα στο χώρο του σχολείου κατ εφαρμογή του νόμου 3868/ 2010 ΦΕΚ 129, τ.Α και της Γ.Π Οικ. 104720/ 25-8-2010 Κ.Υ.Α ΦΕΚ 1315 τ.Β. Είναι άλλωστε αδιαμφισβήτητες οι βλαβερές επιπτώσεις του καπνίσματος στην υγεία των καπνιστών και πολύ περισσότερο των παιδιών και των εφήβων.

 Οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως δυσλεξία, μόνιμη ή προσωρινή σωματική βλάβη κ.λ.π έχουν τη δυνατότητα αντικατάστασης της γραπτής από προφορική εξέταση, εφόσον προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά από το ΚΕΔΑΣΥ στα οποία και κάτι τέτοιο θα αναφέρεται ρητά. Επίσης οι μαθητές που κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους ενδεχομένως αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα υγείας- κάτι που ασφαλώς απευχόμαστε- έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν στην κατηγορία των «κατ' ιδίαν διδαχθέντων  μαθητών», εφόσον προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις του νόμου.

  Οι μαθητικές κοινότητες και το δεκαπενταμελές συμβούλιο, ως παιδαγωγικός και δημοκρατικός θεσμός, δίνουν την δυνατότητα να αναδειχθούν οι απόψεις των μαθητών και να συμμετέχουν και αυτοί στη λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν το τμήμα τους ή και το σχολείο. Η αξιοποίηση του θεσμού αυτού συμβάλλει στην κατοχύρωση της συνεργασίας καθηγητών, μαθητών, γονιών, διεύθυνσης του σχολείου για την ανάπτυξη διαλόγου στη σχολική ζωή και την από κοινού αντιμετώπιση των θεμάτων που την αφορούν.

  Οι διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις, τα εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων και άλλων πολιτιστικών φορέων, οι επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, οι εκδηλώσεις που γίνονται με την ευκαιρία εθνικών και Θρησκευτικών εορτών, τα περιβαλλοντικά προγράμματα, τα προγράμματα αγωγής υγείας και κυκλοφοριακής αγωγής, οι εκδηλώσεις σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, οι αθλητικές δραστηριότητες, η σχολική βιβλιοθήκη, η έκδοση μαθητικών εφημερίδων και περιοδικών, η συμμετοχή στην ιστοσελίδα και το blog του σχολείου, καθώς και οι διάφορες εκδηλώσεις των μαθητικών κοινοτήτων συνθέτουν ένα ευρύ πλέγμα δραστηριοτήτων μέσα στις οποίες οι μαθητές μπορούν να διοχετεύσουν εποικοδομητικά την ενεργητικότητά για τη φαντασία τους. Η συμμετοχή των μαθητών σε αυτές μέσα σε συνθήκες ελεύθερης έκφρασης και συνεργασίας μπορεί να συμβάλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της ενδοσχολικής ζωής και στην καταξίωση όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας του σχολείου μας. Βέβαια –όπως προαναφέρθηκε-και κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθούν, σύμφωνα με τις αποφάσεις  και τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

   Το σχολείο, ως ζωντανός οργανισμός, αποτελεί θεσμό που προετοιμάζει τα παιδιά μέσω της μάθησης και της αγωγής για τη ζωή τους και τα διαπαιδαγωγεί για την απρόσκοπτη ένταξή τους στην κοινωνία. Η σχολική ζωή είναι το πλαίσιο μέσα στο οποίο δοκιμάζονται καθημερινά οι κοινωνικές σχέσεις και η αντίληψη για τη ζωή που παρέχει το ίδιο το σχολείο. Εξάλλου, η ποιότητα της σχολικής ζωής επιδρά και επηρεάζει την προσωπικότητα του μαθητή. Το σχολείο οφείλει να διαπαιδαγωγεί τους μαθητές με βάση το δημοκρατικό διάλογο και τους κανόνες του. Η τήρηση των διατάξεων του παραπάνω σχολικού κανονισμού διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη μεθοδική και αποτελεσματική ολοκλήρωση του έργου του σχολείου. Αποβλέπει, μάλιστα, στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού κλίματος, το οποίο να εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με υπευθυνότητα και συνέπεια. Η Διεύθυνση και το Εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου είναι πάντα στη διάθεσή σας και εύχονται μια νέα σχολική χρονιά με υγεία ,δημιουργικότητα και συνεργασία για όλους μας.

Τα Blog του σχολείου μας

boogie-woogie

Φωτογραφίες μαθητών μας

Ήξερες ότι...

"Τι εστιν ό μίαν έχον φωνήν τετράπουν και δίπουν και τρίπουν γίνεται;"

Το αίνιγμα της Σφίγγας

(Το έλυσε ο Οιδίποδας. Η απάντηση είναι φυσικά «ο άνθρωπος»)

Φόρμα σύνδεσης

2024 Copyright 4ο Γυμνάσιο Γλυφάδας Rights Reserved