4ο Γυμνάσιο Γλυφάδας - Πηνελόπη Δέλτα
Καλώς ήρθατε στην ιστοσελίδα του 4ου Γυμνάσιου Γλυφάδας.
Από την ιστοσελίδα μας μπορείτε να ενημερώνεστε για ό,τι συμβαίνει στο σχολείο μας.
Διαβάστε ανακοινώσεις, βρείτε πληροφορίες για το σχολείο, δείτε το πλαίσιο οργάνωσης σχολικής ζωής, το ωρολόγιο πρόγραμμα, το ωράριο διδασκαλίας, τις ώρες ενημέρωσης γονέων για την επίδοση των μαθητών και διάφορα άλλα θέματα που αφορούν τη λειτουργία του 4ου Γυμνάσιου Γλυφάδας.
Ενημερωθείτε για δραστηριότητες, καλλιτεχνικά δρώμενα, καινοτόμα προγράμματα, εκδρομές και άλλα πολλά!
Δείτε επίσης εργασίες των μαθητών, αλλά και εκπαιδευτικό υλικό από τους καθηγητές του σχολείου μας.
Καλή πλοήγηση!
Σας προσκαλούμε την Τετάρτη, 29/11/2023 και ώρα 7:00 μ.μ στη διαδικτυακή ενημέρωση των γονέων με θέμα:
«Ο ρόλος της οικογένειας στην προαγωγή της ψυχικής υγείας των εφήβων»
Ομιλητής: Νικόλαος Γκούβας, Ψυχίατρος, μέλος στο Βρετανικό Ιατρικό Σύλλογο και στον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών
Ο σύνδεσμος της εκδήλωσης είναι:
https://minedu-secondary2.webex.com/meet/kchazapi
Ο Διευθυντής
Δρ. Αριστοτέλης Βαρελάς
Το παρόν Ωρολόγιο Πρόγραμμα ισχύει για την τρέχουσα εβδομάδα 27/11 έως 1/12/23 και είναι δυνατόν να τροποποιείται για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Το Σάββατο 11.11.2023 πραγματοποιήθηκε η Βράβευση της μαθήτριας Έλλης Σκαζίκη της Β΄ τάξης του σχολείου μας (Α4, 2022-2023) από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών με το 3ο Βραβείο στον 11ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής Γυμνασίου.
Σας ενημερώνουμε πως από Τετάρτη 22/11/2023 και κάθε Τετάρτη έως τη λήξη του διδακτικού έτους, θα βρίσκεται στο σχολείο ψυχολόγος όπου θα δέχεται σε ατομικές συνεδρίες μαθητές και γονείς/κηδεμόνες.
Οι γονείς/κηδεμόνες που συναινούν στη συνάντηση των παιδιών τους με την ψυχολόγο, παρακαλούνται να συμπληρώσουν την υπεύθυνη δήλωση που έχει αναρτηθεί και να την προσκομίσουν στο σχολείο έγκαιρα.
Στους πίνακες ανακοινώσεων όλων των τμημάτων του σχολείου μας έχουν αναρτήσει χειροποίητες αφίσες με θέμα "Τρόποι αντιμετώπισης του άγχους". Η δράση μας αυτή πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες του τμήματος Γ4 στο μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας.
Υπεύθυνη καθηγήτρια:: Κατερίνα Χαζάπη
Στη Γλυφάδα και στο Γραφείο του Διευθυντή του 4ου Γυμνασίου Γλυφάδας, σήμερα Τετάρτη 11/10/2023 και ώρα 13:00, ο Διευθυντής του Σχολείου μας κ.Α.Βαρελάς κάλεσε σε συνεδρίαση την επιτροπή που ορίστηκε με την αρ.3η -11/10/2023 πράξη του παρόντος βιβλίου πράξεων με σκοπό την αποσφράγιση των προσφορών και τον έλεγχο των δικαιολογητικών των συμμετεχόντων στο διαγωνισμό για την ανάδειξη-επιλογή ανάδοχου ταξιδιωτικού γραφείου που θα αναλάβει την πραγματοποίηση της 4ήμερης εκδρομής των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου στο πλαίσιο του 8ου Μαθητικού Ευρωπαϊκού Συνεδρίου από 30/11/2023 έως 3/12/2023. Προορισμός της εκδρομής είναι η Ρώμη. Οι προσφορές κατατέθηκαν μέχρι την Τετάρτη 11/10/2023 και ώρα 11:00 π.μ. στο γραφείο του Διευθυντή, σύμφωνα με το σχετικό όρο της προκήρυξης και στη συνέχεια παραδόθηκαν στην Επιτροπή για τη σχετική διαδικασία. Όλα τα μέλη της επιτροπής ήταν παρόντα.
Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 3 (τρία) ταξιδιωτικά γραφεία:
Η επιτροπή αποσφράγισε τους φακέλους δημόσια και προέβη στον αναλυτικό έλεγχο των υποβληθέντων δικαιολογητικών συμμετοχής. Κατέληξε στην επιλογή του τουριστικού γραφείου IQ HOLIDAYS καθ’ ότι αφ’ ενός ήταν το μόνο που κατέθεσε όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά (όπως προέβλεπε η προκήρυξη), αφ’ ετέρου θεωρήθηκε η πλέον συμφέρουσα προσφορά αναφορικά με τα ποιοτικά και τα οικονομικά της χαρακτηριστικά. Το κόστος της εκδρομής ορίστηκε σε 625,00€ (3 διανυκτερεύσεις με πρωινό, μετακινήσεις εντός Ελλάδος και Ιταλίας) συν 22,5€ φόροι Ρώμης, συν 20,00€ ξενάγηση και είσοδος Βατικανού.
Σας προσκαλούμε την Πέμπτη, 26/10/23 και ώρα 5:00 μμ στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας στην ενημέρωση των γονέων των μαθητών και μαθητριών μας της Α' Γυμνασίου με θέμα:
"Η προσαρμογή των μαθητών και μαθητριών της Α’ Τάξης στο Γυμνάσιο"
Ομιλήτρια: κα Μελίνα Χαρατσίδου, κλινική ψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτρια του Κέντρου Πρόληψης του Δήμου Γλυφάδας
Θα μας τιμήσετε με την παρουσία σας.
Ο Διευθυντής
Δρ. Αριστοτέλης Βαρελάς
Ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος, με διάρκεια από το 1939 έως το 1945, πλήγωσε ανεπανόρθωτα τον πλανήτη με τα εκατομμύρια νεκρών, άστεγων και φτωχών ανθρώπων και τις άπειρες υλικές ζημιές σε όλη την Ευρώπη και την Ασία. Γι’ αυτό το λόγο τον Απρίλιο του 1945, εκπρόσωποι από πενήντα χώρες συναντήθηκαν στο Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ γεμάτοι αισιοδοξία και ελπίδα. Ο στόχος της Διάσκεψης ήταν να δημιουργηθεί ένα διεθνές σώμα για την προώθηση της ειρήνης και την αποτροπή μελλοντικών πολέμων. Στις 24 Οκτωβρίου 1945 ιδρύθηκε η Διεθνής Οργάνωση που ονομάστηκε Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών, γνωστή ως ΟΗΕ.
Μια από τις πιο γνωστές πρωτοβουλίες των Ηνωμένων Εθνών είναι η Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που περιλαμβάνει 30 άρθρα..
Χαρακτηριστικά, το πρώτο άρθρο της συγκεκριμένης διακήρυξης αναφέρει ότι «Η αδιαφορία και περιφρόνηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων οδήγησαν σε πράξεις βαρβαρότητας που εξεγείρουν την ανθρώπινη συνείδηση, και η προοπτική ενός κόσµου όπου οι άνθρωποι θα είναι ελεύθεροι να µιλούν και να πιστεύουν, λυτρωµένοι από τον τρόµο και την αθλιότητα, έχει διακηρυχθεί ως η πιο υψηλή επιδίωξη του ανθρώπου... Όλοι οι άνθρωποι γεννήθηκαν ελεύθεροι και ίσοι όσον αφορά την αξιοπρέπεια και τα δικαιώµατά τους».
Σήμερα τα 193 κράτη-μέλη του ΟΗΕ έχουν υποσχεθεί να συνεργαστούν για την προώθηση της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Τελειώνοντας, πολλά από αυτά τα δικαιώματα αποτελούν σήμερα μέρος του συντάγματος των δημοκρατικών χωρών, συμπεριλαμβανομένης και την Ελλάδας.
Τμήμα Γ1
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κατερίνα Χαζάπη
24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2023 – ΗΜΕΡΑ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ.
Μήνυμα Αντόνιο Γκουτέρες, Γενικού Γραμματέα Ηνωμένων Εθνών
Τα Ηνωμένα Έθνη είναι μια αντανάκλαση του κόσμου μας όπως αυτός είναι. Είναι επίσης η προσδοκία μας για έναν κόσμο που γνωρίζουμε πως μπορεί να είναι.
Είναι ευθύνη μας να συμβάλουμε στην οικοδόμηση αυτού του κόσμου ειρήνης, βιώσιμης ανάπτυξης και ανθρωπίνων δικαιωμάτων για όλους.
Ξέρω ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Ο Χάρτης των Ηνωμένων Εθνών – ο οποίος τέθηκε σε ισχύ πριν από 78 χρόνια – δείχνει τον δρόμο.
Πάνω απ’ όλα, έχει τις ρίζες του σε ένα πνεύμα αποφασιστικότητας για την επούλωση των διαιρέσεων, την αποκατάσταση των σχέσεων και την οικοδόμηση της ειρήνης.
Για την διεύρυνση των ευκαιριών, για να μην αφήσουμε κανέναν πίσω.
Για τη διασφάλιση της δικαιοσύνης, της ισότητας, της χειραφέτησης για τις γυναίκες και τα κορίτσια. Για τη σωτήρια βοήθεια σε όσους έχουν ανάγκη.
Πρέπει να είμαστε αρκετά ευέλικτοι για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που δεν υπήρχαν καν όταν γεννήθηκε ο ΟΗΕ – από την υπαρξιακή κλιματική κρίση μέχρι τους κινδύνους και την προοπτική της τεχνητής νοημοσύνης.
Τα Ηνωμένα Έθνη καθοδηγούνται από διαχρονικές αξίες και αρχές, αλλά δεν πρέπει ποτέ να παγώσουν στο χρόνο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει πάντα να συνεχίζουμε να ενισχύουμε τους τρόπους με τους οποίους εργαζόμαστε και να εφαρμόζουμε την οπτική του 21ου αιώνα σε ό, τι κάνουμε.
Σε αυτήν την Ημέρα των Ηνωμένων Εθνών, ας δεσμευτούμε με ελπίδα και αποφασιστικότητα να οικοδομήσουμε αυτόν τον καλύτερο κόσμο των προσδοκιών μας. Ας δεσμευτούμε για ένα μέλλον που θα ανταποκρίνεται στο όνομα του απαραίτητου οργανισμού μας.
Είμαστε ένας διαιρεμένος κόσμος. Μπορούμε και πρέπει να είμαστε τα ηνωμένα έθνη.
Διαβάστε παρακάτω οδηγίες από τον κ.Καλημέρη για τη χρήση της ψηφιακής τάξης της Βιολογίας στην eclass
ΠΛΑΙΣΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
Α . ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Το σχολείο λειτουργεί 8:15 π.μ- 14:10 μ.μ σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα. Οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται έγκαιρα στο χώρο του σχολείου (10-15 λεπτά πριν την έναρξη των μαθημάτων) και μετά την πρωινή συγκέντρωση και προσευχή στο προαύλιο τηρώντας πάντα τις οδηγίες των καθηγητών να προσέρχονται με ησυχία και τάξη στο τμήμα τους. Εάν κάποιος μαθητής προσέλθει με καθυστέρηση (χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος και η αντίστοιχη ενημέρωση του σχολείου τηλεφωνικά ή μέσω mail) και δε γίνει δεκτός στο μάθημα , παίρνει απουσία και αφού περάσει πρώτα από το γραφείο της διεύθυνσης παραμένει στο χώρο δίπλα στο γραφείο των εκπαιδευτικών ή στο προαύλιο. Επειδή η πρωινή καθυστέρηση στην προσέλευση των μαθητών δημιουργεί πρόβλημα στη λειτουργία του σχολείου και στη συγκέντρωση απουσιών για το μαθητή, οι κηδεμόνες των μαθητών που ενδεχομένως απουσιάζουν συστηματικά την πρώτη ώρα ενημερώνονται από τους υπεύθυνους καθηγητές των τμημάτων.
Μετά το τέλος των μαθημάτων κάθε ημέρας το σχολείο κλείνει και οι μαθητές δεν πρέπει να παραμένουν στο χώρο του ή να συνωστίζονται έξω από το σχολείο. Εφόσον για κάποιο λόγο έχει προγραμματιστεί το σχολείο να σχολάσει νωρίτερα, οι μαθητές και οι γονείς θα ειδοποιούνται από την προηγούμενη ημέρα με γραπτή ανακοίνωση στα mail που έχουν δηλώσει ή με προφορική ενημέρωση των μαθητών την προηγούμενη ημέρα στο σχολείο.
Σε περίπτωση έκτακτης απουσίας συναδέλφου την ίδια ημέρα και, εάν υπάρχει η δυνατότητα αναδιαμόρφωσης του ωρολογίου προγράμματος της μέρας αυτής, θα αποστέλλεται σχετικό ενημερωτικό μήνυμα στο email που έχετε δηλώσει (για αυτό πρέπει και να το ελέγχετε καθημερινά και όσοι δεν έχετε να δημιουργήσετε άμεσα) ή θα ενημερώνεστε τηλεφωνικά για το εάν τα παιδιά σας θα σχολάσουν νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα .
Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου οι πόρτες του προαυλίου παραμένουν κλειστές(2368/Γ2/9-1-07 εγκύκλιος ΥΠΑΙΘ) και οι μαθητές δεν επιτρέπεται να βγαίνουν έξω από το σχολείο και κυρίως δεν επιτρέπεται να πηδούν για κανένα λόγο από τα κάγκελα. Οι μαθητές δεν φεύγουν από το σχολείο σε καμία περίπτωση χωρίς την άδειά του γονέα και της διεύθυνσης.
Εάν κάποιος μαθητής/τρια επιθυμεί είτε λόγω ασθένειας, είτε για κάποιο προσωπικό του/της λόγο να φύγει από το σχολείο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, πρέπει ο γονιός του να έρθει να τον/την πάρει από το σχολείο ή να δώσει τηλεφωνική έγκριση στη διεύθυνση να φύγει μόνος/η του. Ο μαθητής κατεβαίνει προσεκτικά αρχικά στον εξωτερικό χώρο (έξω από το κυλικείο) και τον συνοδεύει τηρώντας τις αναγκαίες αποστάσεις –και όχι δίπλα του-άλλος μαθητής ο οποίος ενημερώνει τη διεύθυνση ή τους καθηγητές που βρίσκονται στο γραφείο για να επιληφθούν άμεσα μεταφέροντάς τον σε συγκεκριμένο χώρο και να τηλεφωνήσουν στους γονείς του.
Οι σχολικοί περίπατοι, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, οι εκδρομές, τα εκπαιδευτικά προγράμματα σε μουσεία και πολιτιστικά κέντρα και οι διάφορες εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου αλλά μακριά από το χώρο του, αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και επομένως η συμμετοχή των μαθητών σε αυτά είναι υποχρεωτική. Ωστόσο για τη συμμετοχή τους είναι απαραίτητη η άδεια και η συγκατάθεση του γονέα, η οποία δίνεται με την υπογραφή της σχετικής δήλωσης η οποία χορηγείται κάθε φορά από το σχολείο στους μαθητές. Φυσικά οι εκδηλώσεις αυτές θα πραγματοποιηθούν, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Για την άμεση και πολλές φορές επείγουσα ανάγκη επικοινωνίας με τους γονείς είναι απαραίτητο το σχολείο να έχει τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας των μαθητών και των κηδεμόνων. Για το λόγο αυτό, αν υπάρχουν οιεσδήποτε αλλαγές σε στοιχεία επικοινωνίας, θα πρέπει οι γονείς της να έρθουν στο σχολείο, για να συμπληρώσουν-τροποποιήσουν τα απαραίτητα στοιχεία στο ατομικό δελτίο του μαθητή .
Ιδιαίτερα οι αλλοδαποί μαθητές καλό είναι να καταθέσουν στο σχολείο πρόσφατα πιστοποιητικά (γέννησης ή οικογενειακής κατάστασης) έτσι ώστε να αποφεύγονται λάθη στην καταχώρηση των στοιχείων τους στα ατομικά δελτία και στους απολυτηρίους τίτλους.
Τα απαραίτητα στοιχεία για την επικοινωνία των γονέων με το σχολείο βρίσκονται στην αρχή αυτού του εντύπου. Οι γονείς μπορούν να επικοινωνούν με το σχολείο και τους καθηγητές, όταν παραστεί ανάγκη και προκύπτει οποιοδήποτε θέμα ή πρόβλημα κατά τη διάρκεια των ωρών λειτουργίας του. Ιδιαίτερα χρήσιμο μάλιστα θα είναι να ενημερώνουν τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος του παιδιού τους. Οι καθηγητές του σχολείου μας θα ενημερώνουν τους γονείς σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες, για τις οποίες θα σας ενημερώσει το σχολείο με σχετικό έντυπο .(αναμένονται και εδώ σχετικές οδηγίες του Υπουργείου)
Οι γονείς έχουν υποχρέωση να ενημερώνουν το σχολείο για κάθε σοβαρό ζήτημα (υγείας, οικογενειακό ή άλλο ) που αντιμετωπίζουν οι μαθητές προκειμένου να διασφαλιστεί καλύτερα η φροντίδα και προστασία τους στα πλαίσια λειτουργίας του σχολείου. Ιδιαίτερα οι γονείς μαθητών οι οποίοι βρίσκονται σε διάσταση ή είναι διαζευγμένοι και ο ένας από τους δύο δεν ασκεί την επιμέλεια τους θα πρέπει να ενημερώνουν για το θέμα αυτό τη διεύθυνση του σχολείου. Επιπλέον δεν πρέπει να αμελούν να ενημερώνουν το σχολείο τηλεφωνικά (την προηγούμενη ή και το πρωί της ίδιας ημέρας) για την απουσία του παιδιού τους από το σχολείο, το διάστημα και το λόγο αυτής της απουσίας. Με τον τρόπο αυτό και οι δύο πλευρές- γονείς και σχολείο- είναι ενήμερες και τα παιδιά περισσότερο προστατευμένα.
Μέσα στο σχολικό περιβάλλον οι μαθητές οφείλουν να σέβονται τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους, να έχουν ευγενική συμπεριφορά, να μην διαπληκτίζονται μεταξύ τους και να μη χειροδικούν. Δεν επιτρέπεται ο εκφοβισμός και η εκδήλωση κάθε μορφής βίας ανάμεσα στα μέλη της σχολικής μας κοινότητας .
Επιπλέον, οι μαθητές πρέπει να παρακολουθούν τα μαθήματα τους με σοβαρότητα και επιμέλεια και να φροντίζουν για τη διατήρηση ησυχίας και ηρεμίας στην τάξη, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται παιδαγωγικό και ποιοτικό κλίμα.
Οι μαθητές θα πρέπει να τηρούν τους κανόνες ατομικής υγιεινής και να έχουν ευπρεπή και ανεπιτήδευτη εμφάνιση, που να ταιριάζει στην ηλικία τους και το σχολικό περιβάλλον. Επίσης είναι καλό να μην υιοθετούν στο ντύσιμο και τη συνολική παρουσία τους εκκεντρικότητες, για να μην προκαλούν με τον τρόπο αυτό τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Δεν επιτρέπεται οι μαθητές να βγαίνουν έξω από την αίθουσα κατά τη διάρκεια του μαθήματος χωρίς την άδεια του καθηγητή τους και χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος και ασφαλώς δεν επιτρέπεται-αποτελεί μάλιστα σοβαρότατο παράπτωμα- να φεύγουν από το σχολείο χωρίς να ενημερώσουν κανέναν πηδώντας από τα κάγκελα του προαυλίου. Ο μαθητής που αποβάλλεται από τον καθηγητή κατά την ώρα του μαθήματος (ωριαία απομάκρυνση ή καθυστερημένη προσέλευση) είναι υποχρεωμένος να προσέλθει άμεσα στη διεύθυνση του σχολείου, να το αναφέρει και να παραμείνει στο χώρο της εισόδου του γραφείου των καθηγητών καθόλη της διάρκειας της ώρας μέχρι να κατέβει ο καθηγητής που τον απέβαλε και να γίνουν οι απαραίτητες παιδαγωγικές συζητήσεις.
Το κενό σε ώρα μαθήματος που δημιουργείται από την έκτακτη απουσία καθηγητή μπορεί να αναπληρωθεί από άλλον με την απασχόληση του Τμήματος στην αίθουσα ή στο προαύλιο και πάντως με την εποπτεία καθηγητών. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να προκύψει- εφόσον είναι δυνατόν-έκτακτη αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και μετά από την ενημέρωση των κηδεμόνων στο mail ή στο τηλέφωνο επικοινωνίας ,που έχουν δηλώσει , οι μαθητές να σχολάσουν νωρίτερα.
Οι μαθητές ψωνίζουν από το κυλικείο του σχολείου κατά τη διάρκεια του διαλείμματος και σε καμία περίπτωση την ώρα του μαθήματος. Οφείλουν να συμπεριφέρονται πολιτισμένα στο χώρο του, να μη φωνάζουν, να μη σπρώχνονται και να σέβονται τη σειρά προτεραιότητας και φυσικά τις αποστάσεις στα πλαίσια των προληπτικών μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας .
Όταν χτυπά το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται έγκαιρα στο χώρο πρωινής συγκέντρωσης και μετά στην αίθουσα διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται να μπαίνουν μετά τον καθηγητή τους και να διακόπτουν το μάθημα, εξαιτίας της καθυστέρησής τους. Επίσης δεν πρέπει να φέρνουν τρόφιμα ή αναψυκτικά μέσα στην αίθουσα μετά το τέλος του διαλείμματος.
Οι μαθητές πρέπει να προστατεύουν τους εαυτούς τους από κάθε κίνδυνο και κυρίως να μην ανεβαίνουν στα παράθυρα του σχολείου καθώς και στα κάγκελα των διαδρόμων και του κλιμακοστασίου.
Επίσης, όταν οι μαθητές βρίσκονται στο προαύλιο του Γυμνασίου, δεν πρέπει να μιλούν με εξωσχολικά άτομα. Στο χώρο του προαυλίου μπορούν να παίζουν (ποδόσφαιρο, μπάσκετ κλπ) μόνο με την άδεια των καθηγητών Φυσικής Αγωγής και την επίβλεψή τους.
Οι μαθητές οφείλουν να διατηρούν καθαρό το σχολικό χώρο, να μην πετούν σκουπίδια και να μη λερώνουν τους τοίχους. Η αναγραφή συνθημάτων, συμβόλων, άσεμνων λέξεων ή φράσεων στους τοίχους του σχολείου δημιουργεί ένα περιβάλλον αντιαισθητικό, που μας προσβάλλει όλους. Είναι υποχρέωση των μαθητών να μην καταστρέφουν την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου τους (πόρτες, παράθυρα, πίνακες, κουρτίνες, θρανία, καρέκλες κ.λ.π), να δείχνουν σεβασμό στο σχολικό περιβάλλον να το προστατεύουν και να το φροντίζουν με υπευθυνότητα και ωριμότητα αφού αποτελεί το «δεύτερο σπίτι τους». Η φθορά της σχολικής περιουσίας, ιδίως όταν γίνεται σκόπιμα, αποτελεί αντικοινωνική συμπεριφορά και υποβαθμίζει την ποιότητα της σχολικής ζωής. Κάθε μαθητής οφείλει με προσωπική του ευθύνη να διατηρεί καθαρά τους εξωτερικούς χώρους ,την αίθουσα, το θρανίο και την καρέκλα του και να αναλαμβάνει το κόστος για την αποκατάσταση κάθε ζημιάς που ο ίδιος ενδεχομένως θα προκαλέσει. Για τις ζημιές που γίνονται στις αίθουσες και για τις οποίες κανένας μαθητής δεν αναλαμβάνει την ευθύνη, το κόστος της επισκευής θα μοιράζονται όλοι οι μαθητές του Τμήματος. Εάν προκληθεί ζημιά, την ώρα που οι μαθητές αλλάζουν αίθουσες (ξενόγλωσσα τμήματα, διδασκαλία σε αίθουσες με διαδραστικούς πίνακες, αίθουσα εκδηλώσεων) οφείλουν να το αναφέρουν αμέσως στον διδάσκοντα καθηγητή , στον υπεύθυνο του Τμήματος και στη διεύθυνση του σχολείου, για να βρεθεί εκείνος που ευθύνεται για αυτή τη ζημιά.
Δεν επιτρέπεται η κατοχή και η χρήση των κινητών τηλεφώνων στο σχολείο η οποία άλλωστε μπορεί και να έχει απρόβλεπτες και επικίνδυνες συνέπειες. Η ανάγκη για επικοινωνία καλύπτεται επαρκώς με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει το σχολείο, ενώ οι μαθητές θα πρέπει-αν το κρίνουν απαραίτητο οι γονείς τους- να είναι εφοδιασμένοι με τηλεκάρτα για το καρτοτηλέφωνο του σχολείου σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη επικοινωνίας ή να ζητήσουν από εμάς να σας καλέσουμε από το τηλέφωνο του σχολείου. Στην εξαιρετική περίπτωση και πάντως- μετά από την σύμφωνη γνώμη του κηδεμόνα- που ο μαθητής έχει στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο είναι υποχρεωμένος να το έχει απενεργοποιημένο και μέσα στην τσάντα του κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου και θα το ενεργοποιεί μετά το σχόλασμα. Επίσης δεν επιτρέπεται η κατοχή και χρήση οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής (tablets, computers, mp3 ή mp4 players κ.α), συσκευής δηλαδή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας, βίντεο και ήχου, εντός του σχολικού χώρου και σε ώρα λειτουργίας του σχολείου και η καταγραφή ήχου ή εικόνας εκπαιδευτικού ή άλλου μαθητή βλ.(Φ.25/103373/Δ1/22-6-18 σχετικό έγγραφο του ΥΠΑΙΘ). Οι μαθητές, επίσης, δεν επιτρέπεται να έχουν μαζί τους αντικείμενα άσχετα με το σχολείο και τα μαθήματά τους.
Απαγορεύεται το κάπνισμα στο χώρο του σχολείου κατ εφαρμογή του νόμου 3868/ 2010 ΦΕΚ 129, τ.Α και της Γ.Π Οικ. 104720/ 25-8-2010 Κ.Υ.Α ΦΕΚ 1315 τ.Β. Είναι άλλωστε αδιαμφισβήτητες οι βλαβερές επιπτώσεις του καπνίσματος στην υγεία των καπνιστών και πολύ περισσότερο των παιδιών και των εφήβων.
Οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως δυσλεξία, μόνιμη ή προσωρινή σωματική βλάβη κ.λ.π έχουν τη δυνατότητα αντικατάστασης της γραπτής από προφορική εξέταση, εφόσον προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά από το ΚΕΔΑΣΥ στα οποία και κάτι τέτοιο θα αναφέρεται ρητά. Επίσης οι μαθητές που κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους ενδεχομένως αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα υγείας- κάτι που ασφαλώς απευχόμαστε- έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν στην κατηγορία των «κατ' ιδίαν διδαχθέντων μαθητών», εφόσον προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις του νόμου.
Οι μαθητικές κοινότητες και το δεκαπενταμελές συμβούλιο, ως παιδαγωγικός και δημοκρατικός θεσμός, δίνουν την δυνατότητα να αναδειχθούν οι απόψεις των μαθητών και να συμμετέχουν και αυτοί στη λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν το τμήμα τους ή και το σχολείο. Η αξιοποίηση του θεσμού αυτού συμβάλλει στην κατοχύρωση της συνεργασίας καθηγητών, μαθητών, γονιών, διεύθυνσης του σχολείου για την ανάπτυξη διαλόγου στη σχολική ζωή και την από κοινού αντιμετώπιση των θεμάτων που την αφορούν.
Οι διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις, τα εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων και άλλων πολιτιστικών φορέων, οι επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, οι εκδηλώσεις που γίνονται με την ευκαιρία εθνικών και Θρησκευτικών εορτών, τα περιβαλλοντικά προγράμματα, τα προγράμματα αγωγής υγείας και κυκλοφοριακής αγωγής, οι εκδηλώσεις σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, οι αθλητικές δραστηριότητες, η σχολική βιβλιοθήκη, η έκδοση μαθητικών εφημερίδων και περιοδικών, η συμμετοχή στην ιστοσελίδα και το blog του σχολείου, καθώς και οι διάφορες εκδηλώσεις των μαθητικών κοινοτήτων συνθέτουν ένα ευρύ πλέγμα δραστηριοτήτων μέσα στις οποίες οι μαθητές μπορούν να διοχετεύσουν εποικοδομητικά την ενεργητικότητά για τη φαντασία τους. Η συμμετοχή των μαθητών σε αυτές μέσα σε συνθήκες ελεύθερης έκφρασης και συνεργασίας μπορεί να συμβάλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της ενδοσχολικής ζωής και στην καταξίωση όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας του σχολείου μας. Βέβαια –όπως προαναφέρθηκε-και κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθούν, σύμφωνα με τις αποφάσεις και τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Το σχολείο, ως ζωντανός οργανισμός, αποτελεί θεσμό που προετοιμάζει τα παιδιά μέσω της μάθησης και της αγωγής για τη ζωή τους και τα διαπαιδαγωγεί για την απρόσκοπτη ένταξή τους στην κοινωνία. Η σχολική ζωή είναι το πλαίσιο μέσα στο οποίο δοκιμάζονται καθημερινά οι κοινωνικές σχέσεις και η αντίληψη για τη ζωή που παρέχει το ίδιο το σχολείο. Εξάλλου, η ποιότητα της σχολικής ζωής επιδρά και επηρεάζει την προσωπικότητα του μαθητή. Το σχολείο οφείλει να διαπαιδαγωγεί τους μαθητές με βάση το δημοκρατικό διάλογο και τους κανόνες του. Η τήρηση των διατάξεων του παραπάνω σχολικού κανονισμού διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη μεθοδική και αποτελεσματική ολοκλήρωση του έργου του σχολείου. Αποβλέπει, μάλιστα, στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού κλίματος, το οποίο να εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με υπευθυνότητα και συνέπεια. Η Διεύθυνση και το Εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου είναι πάντα στη διάθεσή σας και εύχονται μια νέα σχολική χρονιά με υγεία ,δημιουργικότητα και συνεργασία για όλους μας.
Αγαπητοί γονείς,
Εκ μέρους της Διεύθυνσης και όλων των εκπαιδευτικών του 4ου Γυμνασίου Γλυφάδας σας ευχόμαστε
καλή σχολική χρονιά, με υγεία και καλή πρόοδο στους μαθητές μας!
Λίγα λόγια για τη λειτουργία του σχολείου τις πρώτες ημέρες της νέας σχολικής χρονιάς:
Τη Δευτέρα στις 10 το πρωί θα γίνει ο αγιασμός στο σχολείο μας, η επίδοση ωρολογίου προγράμματος
για την πρώτη εβδομάδα και ο διαμοιρασμός των βιβλίων. Οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται
τουλάχιστον 10 λεπτά πριν από την εκκίνηση των σχολικών δραστηριοτήτων (μερικές φορές υπάρχει
κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους γύρω από το σχολείο κατά την έναρξη) και με το χτύπημα
του κουδουνιού να συγκεντρώνονται ανά τάξη και τμήμα στο προαύλιο κάτω από το μεγάλο υπόστεγο
του σχολείου. Επειδή τα βιβλία θα δοθούν σε ανθεκτικές σακούλες οι μαθητές δεν χρειάζεται να
φέρουν σχολικές τσάντες αλλά είναι απαραίτητο να έχουν ένα στυλό και ένα τετράδιο/κόλλα
αναφοράς μαζί τους, στο οποίο/α θα έχουν προσχεδιάσει τις 5 ημέρες της εβδομάδας
με 7 ώρες η καθεμία, ώστε να συμπληρώσουν σε αυτό, το ωρολόγιο πρόγραμμα. Θα θέλαμε να σας
παρακαλέσουμε να συζητήσετε με τα παιδιά σας για την ανάγκη ησυχίας κατά τη διάρκεια του
Αγιασμού αλλά και της προσευχής, με την οποία θα ξεκινάει η κάθε μέρα, όλη τη χρονιά, ώστε με
συγκέντρωση οι μαθητές να μπορούν να ακούν όλες τις σημαντικές ανακοινώσεις που θα γίνονται από
το μικρόφωνο του σχολείου, το οποίο δεν έχει την τελειότερη ακουστική απόδοση. Την επόμενη μέρα,
Τρίτη θα δοθεί σε κάθε μαθητή/τρια ο κανονισμός λειτουργίας του σχολείου, ο οποίος είναι η βάση
για την εύρυθμη λειτουργεία του και θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου μας. Σας
παρακαλούμε να τον μελετήσετε προσεκτικά και στη συνέχεια να συζητήσετε διεξοδικά με τα παιδιά
σας για το ποσό σημαντικό είναι να εφαρμόζεται καθόλη της διάρκεια της χρονιάς. Η ώρα
αποχώρησης δεν είναι δυνατό να υπολογιστεί με ακρίβεια και θα είναι διαφορετική για κάθε τμήμα,
καθώς ο διαμοιρασμός των βιβλίων θα γίνεται σταδιακά και στη συνέχεια οι μαθητές θα αποχωρούν.
Κατά προσέγγιση υπολογίζουμε, χωρίς εγγύηση, ότι η αποχώρηση των τμημάτων θα γίνει μεταξύ
12.00 και 12.45.
Ως γνωστό, Δεν επιτρέπεται η κατοχή και η χρήση των κινητών τηλεφώνων στο σχολείο, η οποία
άλλωστε μπορεί και να έχει απρόβλεπτες και επικίνδυνες συνέπειες. Η ανάγκη για επικοινωνία των
μαθητών με τους γονείς τους καλύπτεται επαρκώς με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει το
σχολείο.
Ευχόμαστε μια καλή δημιουργική σχολική χρονιά σε όλους με αγαστή συνεργασία!